MATTONI

SĂNĂTATEA ȘI APA

Pentru a menține un nivel optim de lichide și substanțe minerale în organism, trebuie să le completăm tot timpul.

Ceea ce înseamnă că trebuie să consumăm lichide înainte să apară senzația de sete. Senzația de sete este primul semn de deshidratare care se instalează în urma desfășurării unei activități fizice, dar și prin simpla respirație sau transpirație. De asemenea, setea suprasolicită creierul și rinichii. Lipsa apei din organism determină cristalizarea acidului biliar și a acidului uric, iar aceste cristale pot irita membranele mucoase, deteriorându-le. De asemenea, acestea pot duce la formarea pietrelor la nivelul vezicii sau pot cauza inflamații repetate ale tractului urinar și biliar.

DESHIDRATARE

Gradul de deshidratare

  • 0 % Cantitatea de apă din organismul uman: 60 %
  • –2 % sete și dispoziţie proastă
  • –3 % pierderea poftei de mâncare şi a randamentului – 20% cauzează un disconfort la nivelul stomacului
  • –6 % durere de cap, vertij, solicitaţi ajutor
  • –8 % dificultăți de vorbire, dificultăți de respirație, pierderea funcțiilor vitale
  • –10 % incapacitatea de a merge, apatie, stare de inconștiență
  • –12 % incapacitatea de a înghiți, nevoia de hrănire intravenoasă. Colapsul organismului
Mișcare

CINE BEA MATTONI

  • SUGARII singura apă adecvată pentru sugari
  • 3 L MAMELE CARE ALĂPTEAZĂ apă adecvată pentru sugari
    sau apă de izvor
  • 2 L COPIII apă de izvor sau apă
    ușor mineralizată
  • 3 L ADULȚII apă de izvor sau apă
    ușor mineralizată
  • 0,5 L SPORTIVII înainte de practicarea sportului, în rest 3 l, ca adulții
  • 2 L SENIORII apă minerală, conform recomandărilor medicului
  • 3 L Zilele fierbinți apă minerală
RECOMANDĂRI PRIVIND CONSUMUL DE APĂ